MENU

Huisstijl Design

Je  huisstijl maakt het verschil

Een logo is niet het hele verhaal. Je huisstijl wel. Dat is de combinatie van je logo, een kleur die voor jouw imago staat en een bepaald lettertype. Elementen die vorm krijgen op je briefpapier, visitekaartje, je give-away-ballpoint, je gevel of de verpakkingen van je producten.

Een consistent gebruik van je huisstijl draagt dan ook bij aan een grotere herkenbaarheid. Bovendien zorgt een professionele huisstijl ervoor dat je je onderscheidt van je concurrenten. Bovendien bouw je met een sterke huisstijl aan een sterk imago bij je doelgroep.

 

Sterke huisstijl, sterk imago

Met een sterke huisstijl bouw je aan een sterk imago bij je doelgroep. Maar voor dat Joost zo’n huisstijl voor je kan ontwikkelen, moet hij natuurlijk wel weten waar jij en je onderneming voor staan. Want elke effectieve huisstijl is gebaseerd op informatie die een helder beeld schets van de kern van een organisatie. Oftewel: input = output.

 

Sparren over de mogelijkheden? Stuur een bericht!

 

Tips voor je huisstijlontwerp:

 

Weten waar je bij het ontwikkelen van een huisstijl op moet letten? Lees hier de tips van Joost:

  • Analyseer de essentie van je bedrijf en je diensten/producten

  • Doe een sterkte/zwakte-analyse

  • Breng je markt in kaart

  • Onderzoek wie je belangrijkste concurrenten zijn (en hoe hun huisstijl eruitziet)

  • Welke marketing-, communicatie- of PR-doelen streef je na

  • Omschrijf wie je doelgroep is (bedrijven, consumenten, de overheid)

  • Maak een heldere positionering van je bedrijf, product of dienst

  • Kijk wat je eerder aan communicatie deed en evalueer de resultaten

Joost van Tol Designs for Business

Noordenburglaan 8, 2271 VH Voorburg   070 3875429

@DesignJoost